Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Δύο παρατηρήσεις για τους εμβολιασμούς κατά του COVID-19...

Καλό θα ήταν να υπογραμμίσουμε, δυο -ιδιαίτερα σημαντικά κατά την ταπεινή μου άποψη- πραγματάκια, σχετικά με τους εμβολιασμούς κατά του COVID-19... 

1. Το γεγονός ότι κάποιος εμβολιάζεται, δεν τον καθιστά αυτόματα και άτρωτο στον Covid... Πόσο μάλλον όταν δεν έχει συμπληρώσει και τις 2 δόσεις. Μπορεί και να κολλήσει (αλλά θα το περάσει πιο ελαφρά, που φυσικά είναι ζωτικής σημασίας), αλλά και να μεταδόσει τον ιό. Γενικά είναι λάθος η λογική πως μόλις ο καθένας από εμάς θα εμβολιαστεί, επιστρέφει άμεσα και στην προ πανδημίας κανονικότητα... Αυτό θα συμβεί μόνο όταν φτάσουμε στο 70% ανοσίας (από το οποίο τώρα απέχουμε ακόμη πολύ και όχι φυσικά γιατί οι περισσότεροι δεν επιθυμούν να εμβολιαστούν). Συνεπώς, μάσκες, πλύσιμο χεριών και αποστάσεις θα συνεχίσουν δυστυχώς να μας συντροφεύουν για αρκετό καιρό ακόμη. 

2. Σήμερα υπήρξε από τους ειδικούς σύσταση, οι έγκυες, ή όσες θέλουν να μείνουν έγκυες, να αποφύγουν το Αστρα Ζένεκα. Γενικά το συγκεκριμένο (όπως και αυτό της Johnson) δεν ενδείκνυται, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς για γυναίκες κάτω των 50 (μέχρι στιγμής τουλάχιστον). Προσωπικά, ήμουν, είμαι και θα είμαι πάντα υπέρ των εμβολιασμών. Όταν όμως έρθει και η δική μου σειρά, θα επιδιώξω να εμβολιαστώ είτε με Moderna, είτε με Pfizer. Αν δεν έχω τη δυνατότητα (που σύμφωνα με τα όσα διάβασα σήμερα, δε θα την έχω), θα περιμένω μέχρι να την έχω. Κι αυτό γιατί δε θέλω να ρισκάρω την παραμικρή πιθανότητα (ακόμα κι αν δεν είμαι στην υψηλού κινδύνου ομάδα που αναφέρεται) για κάποια πολύ σοβαρή παρενέργεια, όπως αυτές που έχουν παρατηρηθεί (θρομβώσεις). 

Αυτό φυσικά δε με κάνει ούτε αρνητή, ούτε και ανεύθυνο, όπως άλλωστε και κανέναν απ' όσους θα πράξουν σαν και του λόγου μου, ενάντια σε αυτό που θέλει να ορίζει η (ενοχλητική) επικρατούσα -αυτόν τον καιρό- άποψη.

Διαβάζοντας τις παρενέργειες σε ένα φάρμακο, επιλέγεις αν θα το πάρεις, ή όχι. Γιατί να είναι κατακριτέο να κάνεις το ίδιο και με το εμβόλιο και να μην μπορείς να επιλέξεις αυτό που εσύ θες να κάνεις; 

Υ.Γ.: Το άνοιγμα της πλατφόρμας 30-39, αρχικά, αποκλειστικά με Άστρα Ζένεκα (για το οποίο θεωρώ απαράδεκτο η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα να μην έχει εξαρχής δικαίωμα επιλογής), μάλλον έγινε λόγω μεγάλου στοκ αδιάθετων εμβολίων της συγκεκριμένης εταιρίας στη χώρα μας. Την ίδια στιγμή που άλλες χώρες έχουν "παγώσει" τη χορήγηση του συγκεκριμένου εμβολίου, εδώ κάνουμε σα να μη συμβαίνει τίποτα... 

Κι εγώ θέλω να εμβολιαστώ, να είμαι ασφαλής και να ζω όπως και πριν, όχι όμως με οποιοδήποτε κόστος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου